A
meghajtómotor peremesen csatlakozik egy illeszkedő tengelykapcsolóházhoz, mely
biztosítja a szivattyú, és az azt meghajtó elektromos motor mindenkori
egytengelyűségét. A tengelykapcsolóházban helyezkedik el a rugalmas betéttel
ellátott körmös tengelykapcsoló pár, melynek szivattyú oldali tagja
háromszögletű önzáró poligon menesztéssel kapcsolódik a szivattyú korrózióálló tengelyéhez.
A tengelykapcsolóházra van közvetlen peremes megvezetéssel rögzítve a
csapágyház, melyben szimmeringek között kap helyet a behajtás oldali mélyhornyú
golyóscsapágy. A csapágy mind a házban mind a tengelyen seeger gyűrűkkel van
rögzítve. A csapágyházon peremes megvezetéssel helyezkedik el a szívófej, mely
egyben helyet ad a csúszógyűrűs tengelytömítésnek (DIN-24960). A szívófej
homlokoldalán találhatjuk az első fokozat csatornáját.
A
szívófejre sorolódnak a fokozatok, az igényelt emelőmagasság függvényében. Egy
fokozat egy közdarabból és egy járókerékből áll. A járókerekek szintén önzáró
poligon menesztéssel kapcsolódnak a tengelyhez. A közdarab egyik oldala a
járókerék fészkét, a másik oldal a következő fokozat működő csatornáját adja.
Az
FO-300–as háznagyságnál az FO-320 sorozatnál került (technológiai okok miatt)
alkalmazásra az u.n. osztott fokozat, ahol egy közdarab zárófedélre (csatornás
oldal) és járókerékfészekre van bontva. Ennél a kialakításnál a szívófej nem
tartalmaz csatornát, arra a zárófedél kerül, utána jönnek a közdarabok, majd a
végét egy járókerékfészek zárja.
Általános
esetben három fokozatig a szivattyú tengely túlsó oldalát az utolsó fokozat
furatába sajtolt zsugorbronz csapággyal vezetjük meg. Ilyen esetben az utolsó
fokozatra egy nyomócsonk kerül, amit összekötő csavarokkal huzatunk össze a
csapágyházzal. Ebben az esetben a nyomócsonk tengelyirányban, előre áll.